zaterdag 8 april 2017

Olie spoelen



Olie spoelen?

Wat is olie spoelen of olie trekken? Het is een oude Ayurvedische natuurlijke remedie om gezond te blijven, het lichaam te detoxen, het immuunsysteem te versterken en de tanden witter te maken. Mijn tanden waren nog nooit zo wit! Sesam olie is de meest populaire olie hiervoor. Het is belangrijk om de eerste koudgeperste versie van de olie te gebruiken. Dus gebruik niet de eerste de beste olie. Ik gebruik kokosolie. Ik hou van de smaak in vergelijking tot andere oliën en aangezien ik kokosolie voor ongeveer alles gebruik is dit voor mij een logische keuze.

Het is heel simpel. Neem een ​​theelepel olie, doe het in je mond en spoel/trek het van de ene kant naar de andere. Vergeet niet je ‘trekt’ bacteriën, parasieten, schimmels en andere giftige stoffen / organismen uit je mond, tanden, tandvlees, slijmvliezen en zelfs de keel dus slik nooit de olie in en ook gorgelen is niet aan te raden. Als je dat doet, slik je alle gifstoffen en bacteriën in. En spuug de olie als je klaar bent altijd in het toilet uit omdat je anders wellicht je gootsteen verstopt. Dat is het. In de tussentijd borstel ik mijn huid (droog borstelen), was ik mijn groente voor een juice/smoothie, check ik mijn e-mail, schrijf ik een artikel of heb ik gewoon een moment voor mezelf om niets te doen. Na het uitspugen van de olie in de wc dien je je mond grondig te spoelen met (lauw) warm water en kun je daarna je tanden poetsen. Onmiddellijk daarna drink ik een glas citroen water. Normaal water is ook goed.

Volgens Ayurveda, vertegenwoordigt de tong meridianen organen. Dat maakt de tong een goed orgaan voor diagnose en zorg, maar ook voor het voorkomen en genezen van ziekten.

Na verloop van tijd zul je het volgende opmerken:
Je tanden, kaken en tandvlees zullen sterker zijn. Je zult ziektes van het tandvlees voorkomen/verbeteren. Je tandarts zal onder de indruk zijn!
Je tanden worden na verloop van tijd super wit. Een slechte adem? Nooit meer het geval.
De conditie van de huid zal verbeteren.
Je immuunsysteem zal versterkt zijn. Veel mensen die dit al veel langer doen zijn nooit meer ziek.
Kan gewrichtspijn en artritis verlichten.
Effectief tegen migraine en sinus infecties.
Helpt de ​​huid wanneer je last hebt van eczeem, allergieën en acne.

Wees niet verbaasd als je neus begint te lopen of je tandvlees begint te bloeden. Het is een ontgiftende reactie van je lichaam. Dit zal over gaan. Het vergt wat discipline, maar uit mijn persoonlijke ervaring kan ik je zeggen dat het de moeite waard is.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten